به انجمن صنعت آبزیان استان بوشهر خوش آمدید

خوشه فرآوری آبزیان

خوشه فرآوری آبزیان

۵تن مواد پروتئینی غیربهداشتی و فاسد در استان بوشهر معدوم شد

در نشست خبری پایان طرح تشدید نظارت بهداشتی نوروز و ماه رمضان

۵تن مواد پروتئینی غیربهداشتی و فاسد در استان بوشهر معدوم شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر ، دکتر مرتضی بحرانی در نشست خبری پایان طرح تشدید نظارت بهداشتی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، با اشاره به اینکه تشدید نظارت از مواد پروتئینی از 14 اسفند ماه آغاز شد اظهار داشت: این طرح همچنان ادامه دارد مواد پروتئینی غیربهداشتی، تاریخ گذشته و فاسد جمع‌آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 126 فقره پرونده قضایی برای واحدهای متخلف عرضه مواد پروتئینی تشکیل شده است تصریح کرد: واحدهای قضایی با متخلفان برخورد قاطع کرده‌اند و احکام پلمپ، جریمه نقدی و عدم تمدید فعالیت واحد صنفی متخلف به سبب عدم رعایت موارد بهداشتی صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی بوشهر از کشف 16 تن مواد پروتئینی غیرقابل استاندارد خبر داد و تصریح کرد: در 8 هزار و 552 مورد بازدید از مراکز عرضه مواد پروتئینی، تولید کنندگان، کشتارگاه‌ها، رستوران‌ها و سردخانه‌ها از 14 اسفند تاکنون 16 هزار و 194 کیلوگرم فرآورده دامی فاسد و غیربهداشتی کشف شد که از 38 مورد نمونه‌برداری با حکم دستگاه قضا 5 هزار و 187 کیلوگرم آن معدوم شده است.

دکتر بحرانی از 22 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در بازدید از این واحدهای پرورش طیور صنعتی، 65 میلیون و 790 هزار دز واکسن به طیور تزریق شده است.

وی افزود: علاوه بر آن به 353 هزار طیور سنتی و بومی 3 بار واکسن تزریق شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر نظارت بر تکثیر و ذخیره‌سازی بچه میگو در اراضی پرورش را از دیگر فعالیت‌ها دانست و تصریح کرد: تاکنون در اراضی پرورش میگو هیچ بیماری و ویروس مشاهده و گزارش نشده است.

بحرانی اضافه کرد: ذخیره‌سازی بچه میگو در استخر پرورش میگو با سرعت ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود شهریورماه برداشت میگو پرورشی آغاز شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
حساب کاربری من