به انجمن صنعت آبزیان استان بوشهر خوش آمدید

خوشه فرآوری آبزیان

خوشه فرآوری آبزیان

با توجه به توصیه های دامپزشکی از بروز بیماری تب کریمه کنگو پیشگیری کنید

رئیس بخش بررسی بیماریهای اداره کل دامپزشکی استان بوشهر :

با توجه به توصیه های دامپزشکی از بروز بیماری تب کریمه کنگو پیشگیری کنید

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر؛ دکتر عبدالمجید کوثری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار صداوسیما گفت: بیماری تب کریمه کنگو یک بیمای خونریزی‌دهنده و تب‌دار است که میان انسان و دام مشترک است و با کنه جابه‌جا می‌شود.

وی اضافه کرد: این بیماری در دام هیچ علائم خاصی ندارد و به‌همین دلیل بسیار خطرناک است.

دکتر کوثری‌نژاد گفت: در بیماری خونریزی‌دهنده کریمه کنگو، فرد درگیر دچار پارگی و خون‌ریزی رگ‌های سطحی و حتی داخلی می‌شود و میزان مرگ‌ومیر بسیار بالایی دارد.

رئیس بخش بررسی بیماریهای اداره کل دامپزشکی استان بوشهر افزود: در استان بوشهر بیش از ۵ سال است که گزارشی از مرگ ومیر با بیماری تب کریمه کنگو نداریم و آخرین مورد سال ۱۳۹۴ بود که یک نفر در منطقه حله با له‌کردن یک کنه درگیر شد و سپس جان باخت.

او گفت: سازمان دامپزشکی برای پیشگیری از این بیماری برنامه‌هایی مانند سم‌پاشی آغل‌ها و دام‌ها را در فصل بهار و تابستان اجرا می‌کند.

این کارشناس دامپزشکی به مردم توصیه کرد که از گوشت دام‌هایی که در کشتارگاه‌های مجاز و زیر نظر دامپزشکان کشته شده‌اند، استفاده کنند؛ زیرا این بیماری به‌همان راحتی که منتقل می‌شود، قابل پیشگیری است.

دکتر کوثری‌نژاد افزود: اگر دام کشته‌شده به‌مدت ۲۴ ساعت در اتاق سرد نگهداری شود و دوره جمود نعشی را گذرانده باشد هیچ خطری برای استفاده‌کننده ندارد.

او به قصابان در کشتارگاه‌ها نیز توصیه کرد که حتماً از دست‌کش و ماسک استفاده کنند تا درگیر تب کریمه کنگو نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
حساب کاربری من