به انجمن صنعت آبزیان استان بوشهر خوش آمدید

خوشه فرآوری آبزیان

خوشه فرآوری آبزیان

اولین محموله میگوی تازه مزارع پرورش استان در سال 1401 به خارج از کشور صادر شد

اولین محموله میگوی تازه مزارع پرورش استان در سال 1401 به خارج از کشور صادر شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر، دکتر حسن بازیار در گفتگویی اظهار داشت: با توجه به برداشت میگو از برخی مزارع پرورش استان بوشهر، اولین محموله میگوی تازه مزارع پرورش استان به خارج کشور به میزان ١١تن و به کشور قطر صادر و این روند همچنان ادامه دارد.

دکتر بازیار توضیح داد : میگوی های پرورشی پس از صید از مزارع جهت فرآوری و بسته بندی مناسب با خودروهای دارای شرایط بهداشتی حمل میگو به کارگاه های فرآوری حمل و پس از فرآوری و بررسی وضعیت ظاهری و بهداشتی توسط دامپزشکان مربوطه ،تحت نظارت دامپزشکی استان بوشهر اجازه بهداشتی صادرات داده می شود.

وی اشاره کرد: مجوزها در قالب گواهی حمل بهداشتی بین المللی جهت ارائه به کشور مقصد صادر می شود و بدون این گواهی بهداشتی بین المللی امکان صادرات محصولات دامی وجود نخواهد داشت.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی استان بوشهر گفت : با توجه به صادرات این محصول در سال های قبل و تولید پیش بینی شده میگوی پرورشی در سالجاری و به خصوص برگزاری مسابقات جام جهانی و موقعیت گمرک دیر به عنوان نزدیک ترین پورت خروجی ایران به کشور قطر ،پیش بینی می شود صادرات میگوی پرورشی به کشور قطر افزایش یابد.

 دکتر بازیار عنوان کرد: کشورهای حوزه خلیج فارس یکی از بازارهای مهم میگوی پرورشی استان بوده است و در سال گذشته حدود ٧هزار تن آبزیان به این کشورها از استان بوشهر صادر شده است و در سال جاری نیز تاکنون حدود ٢هزار تن صادرات آبزیان انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
حساب کاربری من