به انجمن صنعت آبزیان استان بوشهر خوش آمدید

خوشه فرآوری آبزیان

خوشه فرآوری آبزیان

آغاز مرحله اول مایه کوبی دامها علیه تب برفکی در شهرستان تنگستان

آغاز مرحله اول مایه کوبی دامها علیه تب برفکی در شهرستان تنگستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر ، دکتر امین کریمی در گفتگویی عنوان کرد : در این مرحله جمعیت دامهای سبک روستایی شهرستان با اولویت واکسیناسیون در کانونهای پر خطر، مناطق مجاور حیات وحش و کانونهای گزارش شده بیماری تب برفکی در ۵ سال اخیر به برای جلوگیری از شیوع این بیماری به صورت رایگان تحت پوشش مایه کوبی علیه این بیماری قرار خواهند گرفت.

دکتر کریمی افزود:  در تمام مدت اجرای این طرح، جابجایی دامهای مایه کوبی نشده در سطح شهرستان و استان همچنین مناطق خارج استان ممنوع است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تنگستان اشاره کرد: بیماری تب برفکی که از مسری ترین و پر ضرر ترین بیماریهای ویروسی دامی است که در دامهای مبتلا باعث ایجاد تب، لنگش، ایجاد تاول در دهان و سم حیوان، بی اشتهایی، افت تولید، لاغری، سقط و نازایی احتمالی همچنین باعث تلفات بالا  در دامهای شیرخوار و جوان به علت حمله ویروس به عضله قلب می شود وهمچنین انتقال این بیماری به وسیله حمل و نقل دامهای مبتلا یا در دوره کمون بدون تائید سلامت و اخذ مجوزهای بهداشتی-قرنطینه ای دامپزشکی است.

دکتر کریمی یادآور شد: در سال ۱۴۰۰، تعداد ۳۵ هزار 745 راس دام سبک شهرستان تنگستان نیز علیه بیماری تب برفکی مورد عملیات مایه کوبی قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
حساب کاربری من